Pai - Chiang Mai - Laos?! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu Pai - Chiang Mai - Laos?! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu

Pai - Chiang Mai - Laos?!

Blijf op de hoogte en volg Pauline

24 Januari 2015 | Laos, Luang Prabang

Sawadee,

Er is weer een hoop gebeurt, ik heb geen computer tot mijn beschikking dus moet alles op mijn telefoon doen ( sorry voor taal en spellingsfouten). Mijn plan was om zondag naar pai te gaan, eerst wilde ik graag zaterdag maar ze hadden nergens plek. Dat bleek te komen doordat er een groot festival was in Pai. Door Linda, een Nederlands meisje konden we toch zaterdag gaan. Het was allemaal op het laatste moment besloten, dus zaterdag de bus geboekt naar pai, die een half uur later vertrok. De weg naar pai is niet de meest lekkere weg om achterin te zitten maar wel de enige dus veel keus had ik niet. Het is een weg met 762 bochten (haarspeld achtig). Om 16:00 arriveerde ik in pai en na weer lekker genept te zijn door een taxi om 17:00 uur bij mn hostel aangekomen. Samen met Linda en Kirsten (USA) hebben we bij een van de kraampjes wat gegeten. Na wat wikken en wegen toch besloten naar het festival te gaan! En wat waren we daar blij mee! Voor ongeveer 13 euro hebben we de hele nacht gedanst op housemuziek! We hebben echt genoten. De volgende dag hebben we lekker op ons gemak gedaan en hebben we een scooter gehuurd, dat heeft ons uiteindelijk 4,50 gekost pp (we hadden 1scooter). We hebben een beetje rondgereden en besloten dat we 's maandags de hele dag gingen "touren", 2 scooters 4 man. Het was super, we hebben een waterval gezien, hierin hebben we ook gezwommen en ik ben er in gesprongen, een canyon beklommen, gerelaxed in een warmwaterbron (hotspring), en jawel hier konden we gewoon in liggen. Dinsdag zijn Kirsten en ik teruggekeerd naar Chiang Mai en is Linda naar de eilanden gegaan. Vanuit Chiang Mai heb ik woensdag de bus gepakt naar een plaatsje aan de grens met Laos, om vervolgens donderdag afgezet te worden bij de grens van Laos. Hier hebben we in 2 dagen tijd met een slowboat de mekong river afgereisd. Het was een super ervaring met prachtig uitzicht! Zeker de moeite waard om te doen. Gister (vrijdag) zijn we aangekomen in het plaatsje luang prabang in Laos. In mijn planning kwam Laos helemaal niet voor maar ik moest er toch doorheen of overheen voor ik in Vietnam aan zou komen, dus heb ik Laos toegevoegd in mijn planning. Vandaag heb ik een rondje gelopen doos het stadje en wat tempels bezocht. Persoonlijk vind ik Thailand leuker en vriendelijker, misschien ligt het gewoon aan dit plaatsje. Daarom ga ik zondag met de bus naar Vang Vieng, dat ligt zuidelijker en vlakbij de hoofdstad Vientiane. Ik hoop in Vientiane een visum te krijgen voor Vietnam. De globale planning is om na 2 weken in Vietnam te hebben doorgebracht, de vliegen van Ho Chi Min naar Phuket, om vervolgens de Eilanden te bezoeken en mn duikbrevet te halen. 21 maart ben ik weer in Bangkok, waar 2 weken later mijn reis ook weer zal eindigen. Alles wat er in de tussentijd gebeurt is voor mij ook nog een raadsel maar ik laat jullie wat weten zodra ik het heb beleefd!

Tot snel!

  • 24 Januari 2015 - 10:40

    Marianne :

    Super gaaaaf! enjoy!!

  • 24 Januari 2015 - 11:58

    Inge:

    Gaaf!!! Have fun!

  • 24 Januari 2015 - 16:01

    "Rusmolle" :

    Nog steeds goed naar de zin en idd waar jij bent (geweest) komt een ander niet wekelijks dan wel jaarlijks.
    Dat de keus goed is (geweest) straalt van jouw verslag af.
    Nog veel plezier en ervaring opdoen cq ontdekken en graag tot het volgende verslag.
    Gegroet:

    De oudste oom en aanhang. (v.d. Heijden-kant)

  • 25 Januari 2015 - 08:47

    Mario&Jackie :

    Gm Pauline,
    Ja door de gedetailleerde reisverslagen van jou, doet Ton ook altijd leuk, kunnen wij er hier ons ook een behoorlijk beeld bij vormen. Ja dat lijkt mij inderdaad ook geweldig in-onder zo'n waterval staan, geweldig. Ja dit zijn onuitwisbare ervaringen en wij hopen ook dat je nog heel veel leuke, mooie indrukken op mag doen. Geniet met volle teugen.
    VeelliefsDiMario&Jackie

  • 25 Januari 2015 - 11:16

    Linda:

    He Pauline, Ja wat een geweldig mooi land Thailand en ook de landen er om heen.
    Voor mij al weer lang geleden dat ik zo gereisd heb, ik heb er ook altijd enorm van genoten met natuurlijk af en toe wat spanning of het allemaal wel veilig is maar dat hoort bij dit avontuur. Leuk je reisverhalen te lezen.
    Heel veel plezier daar en pas goed op jezelf.

  • 25 Januari 2015 - 13:25

    Annemiek:

    Hé Pien,
    Wat een avontuur! wij hier in de kou, de mist en een beetje sneeuw en jij dar onder een waterval en de mekong rivier af!! super zeg. Vertel maar wat je allemaal in Laos beleefd! Ik hoop dat Vietnam je lukt en vooral veel foto's maken.
    Liefs en gegroet, van Erik en Annemiek

  • 26 Januari 2015 - 00:42

    Imke:

    Lekker avontuurlijk!! Enjoy the unkown;)

  • 27 Januari 2015 - 08:28

    Erna:

    Ha Pauline,
    Geweldig, geniet er van!
    Lieve groetjes, Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Pauline

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4867

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: