Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve luitjes :)

Na mijn fietstocht heb zaterdag vooral veel geslapen. De jetlag nam plaats, ik he die nacht ongeveer 14 uur heerlijk geslapen en niet zo veel ondernomen die dag. zondag ben ik vroeg opgestaan om met de bus naar de floating market in bangkok te gaan. De drukte daar op het water is niet te vergelijken met de drukte op de weg in bangkok. Het is een wonder dat daar geen ongevallen gebeuren. Ik heb hier rondgelopen en wat eten gekocht, en een slang in mijn nek gehad, als je er dan toch bent ;). smiddags heb ik mijn spullen gepakt en heb ik bij starbucks koffie gedronken. Met de taxi naar het treinstation, want daar vervolgde ik mijn reis naar chiang mai. De filpmjes die ik heb gezien over deze nachttrein vielen erg tegen dus ik was op het ergste voorbereid. Maar het viel allemaal reuze mee. Behalve de wc's maar daar schrijf ik niks meer over want ik denk niet dat die ooit wel zullen mee vallen. Ik heb prima geslapen in de trein, werd wel met regelmaat wakker maar dat kwam omdat ik mijn benen niet kon strekken ivm mijn rugzak die ik op mijn bed had staan. om half 8 werd ik wakker en ben ik opgestaan wat om 08:15 zou de trein arriveren in chiang mai. Vanuit de trein zag ik mensen lopen met wollen mutsten en dikke jassen en honden met truien. Ik was bang voor de kou omdat ik me daar totaal niet op voorbereid heb. Maar wat de mensen hier koud vinden, heet in nederland zomer. Maandag heb ik met 2 andere mensen chiang mai verkend en de volgende dag heb ik een jungle trekking geboekt.

Dinsdag ochtend om 06:15 vertrokken we met 15 man naar de jungle. Eerst hebben we een training gehad over hoe je een olifant moet rijden, waarna we zelf de olifant mochten beklimmen ( zonder trap ) en een stukje hebben kunnen rijden. Na dit ritje hebben we de olifanten gewassen en begon onze trektocht. We hebben een stam bezocht die daar woont, kinderen gaan daar ook naar school en zijn totaal afgesloten van de buitenwereld. We hebben geslapen in de jungle, dat was wel erg koud want het koelt heel erg af 's avonds. We hebbn eerst nog rond een kampvuur gezeten en liedjes gespeeld op de gitaat, daarna wensbalonnen opgelaten en zijn we gaan slapen. de volgende ochtend zijn we verder gaan lopen tot aan de lunch, daarna zijn we gaan bamboe-raften. Het water is veel minder wild dus dat is prima te doen op zo'n raft. Toen we terug waren bij ons hostel hebben we met de hele groep iets gegeten en zijn we op stap geweest. We hebben in niet echt nuchtere toestand een trip geboekt voor de volgende dag naar chiang rai, dat was bij nader inzien niet het slimste plan. Wat we hieruit hebben geleerd is dat je nooit een trip moet boeken als je alcohol op hebt. de volgende ochtend zijn we om 08:00 vertrokken naar chiang rai met 12 personen. we hadden een busje en een gids die ons alles heeft laten zien. Het begon met de hot spring, we waren allemaal in de veronderstelling dat we hier konden zwemmen en relaxen...maar je kon er eieren koken ( beeje een tegenvaller) het water was te heet om het aan te raken namelijk. vervolgens reden we naar de white temple, die was prachtig en totaal de moeite waard. we hebben geluncht bij een restaurant genaamd Cabbage en Condoms... de vreemdste plek op aarde! Het verhaal achter deze gekke plek had te maken met dat er vroeger veel HIV voorkwam. Het eten was prima maar de plek was echt vreemd. We vervolgde onze trip naar The black House, een mooie plek met aparte architectuur. vervolgen reden we naar een tea farm, waar ze Oolong thee maken. Als laatste zijn we naar The Golden Triangle geweest, het drielanden punt met Thailand, Myanmar en Laos. Om 22:15 waren we eindelijk weer terug bij het hostel.

Ik ben van plan om zondag naar Pai te gaan met de bus, dat ligt vlak bij de grens van Myanmar. Verder heb ik nog niets gepland maar dat zullen jullie wel lezen in mijn volgende verhaaltje. Sorry dat hij zo lang is geworden maar er is een boel gebeurd de afgelopen dagen!

Tot de volgende keer
Liefs

  • 16 Januari 2015 - 11:00

    Doortje:

    Klinkt allemaal echt super paulientje!! Geniet er van lieve schat!!

  • 16 Januari 2015 - 12:47

    Carola:

    nou meid, geniet er vooral van.
    het is kei mooi wat je meemaakt.
    en vooral knap.
    tot horens maar weer, de groeten uit jawel Dinther.

  • 16 Januari 2015 - 12:54

    Erik:

    vrijdag 16/1 Wij gaan ter compensatie straks maar nar de vakantiebeurs ;-(
    Geniet er met volle teugen van!!

  • 16 Januari 2015 - 20:28

    Joke:

    Fijn om te lezen wat je daar allemaal meemaakt ! Hoop dat je er met volle teugen van kan genieten !! Nog heel veel plezier !!

  • 17 Januari 2015 - 15:33

    "Rusmolle":

    Familie-spetter : Je vermaakt je overduidelijk.
    Dat "geintje" om (al dan niet lichtelijk) beïnvloed door alcohol iets te boeken, is menig familielid al overkomen. Leerzaam , maar vooral komisch opnemen.
    Veel plezier verder gewenst en wij lezen graag "mee"

  • 17 Januari 2015 - 21:34

    Marianne :

    Super! Lekker genieten :

  • 19 Januari 2015 - 14:38

    Veronique:

    Ha Pauline!

    Erg leuk om je verslag(en) te lezen. Kanniewachte op de volgende....
    Tot die tijd: have fun!

    Groet,
    Véronique

  • 22 Januari 2015 - 15:07

    Annemiek:

    Het klinkt allemaal heel erg leuk! Sluit me aan bij Veronique... kannietwachten op je volgende verslag!! groeten Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Pauline

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4891

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: