Vang Vieng - Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Pauline Heijden - WaarBenJij.nu

Vang Vieng - Vientiane

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 Februari 2015 | Laos, Vientiane

Hallo,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lieve groetjes en berichtjes. Vind het leuk om te lezen.

Luang Prabang had mij niet zoveel te bieden dus heb zaterdag direct een busticket geboekt naar Vang Vieng. Na een busrit van bijna 8 uur ( die eigenlijk 5 á 6 uur zou duren, maar heb ondertussen geleerd de bus uren met een potje zout te nemen) kwam ik aan in Vang Vieng. In de tuktuk ontmoette ik Jess (UK), we zijn samen uitgestapt en hebben gezocht naar een hostel met dorms, dat is, vooral, als je alleen reist veel goedkoper. Na 20 minuten nog geen hostel te zijn tegengekomen hebben we samen maar een kamer in een guesthouse gedeeld. Dit kostte ons per nacht per persoon € 2,70. Daarvoor kregen wij onze eigen kamer met eigen badkamer een een handdoek. Het liep tegen 19:00 uur en zochten een tentje waar we konden eten. We vonden een restaurant waar ze Friends afspeelde, en in plaats van te socialiseren hebben we lekker Friends gekeken! Maandag zijn we gaan "tuben". In grote rubber banden de rivier af. Toen we met onze band bij de start aankwamen stond daar een bar te wachten op alle "tubers". De totale tocht zou 2 uur in beslag nemen ( exclusief het bezoek aan de 4 verschillende bars die bij de route hoorden). Om 17:00 verlieten we de laatste bar en hadden nog een tocht van bijna 2 uur tegoed, op de rivier, in het steeds kouder wordende water, in het steeds donkerder wordende Laos. Naar een uur hielden we het voor gezien en namen we met ons enige doorweekte geld een tuktuk terug naar het punt waar wij onze borg terug kregen in ruil voor de band. Dinsdag heNunen we de blue lagoon bezocht, een rivier met water zo blauw als in een zwembad. De weg hier naartoe is geloof ik vergelijkbaar met de weg naar hel. In een tuktuk kan je al onmogelijk stilzitten op een verharde weg, maar op een onverhard zandpad met hier en daar keien, wordt het alleen maar erger. Gelukkig duurde dat ritje maar een half uur (zucht). Woensdag hebben we een rotspartij beklommen en zijn we naar Luci cave geweest. Een grot waar we met zaklampen naar binnen zijn gegaan. We waren van plan om flink op stap te gaan die avond maar we waren beide zo uitgeput ( van de vermoeidheid van weken geleden die eindelijk grip op ons kreeg), dat we als 2 omaatjes om half 10 zijn gaan slapen ( nadat we al verschillende ditjes hadden gedaan). Donderdag hebben we fles wodka gekocht voor 25.000 kip, dat komt overeen met €2,70 de prijs die wij ook per nacht betalen in ons guesthouse. Op de momenten en dagen die ik niet noem, heb ik ook (lekker) niks gedaan. Zaterdag had ik rotswandklimmen geboekt en zou de hele dag duren. Ik vond het echt geweldig, de spanning en adrenaline die vrij komt wanneer je naar boven klimt, is niet te beschrijven! Volgens mijn gids heb ik er talent voor, want ik had het snel in de gaten en gebruikte goede technieken. Zondag ging ik met de bus naar de hoofdstad van Laos, Vientiane. Er is daar weinig te beleven maar de hoofdreden dat mensen hier heen gaan is omdat hier veel ambassades zitten die visa verstrekken voor verschillende landen. En daarom ben ik hier ook. Vientiane is echt een stad. Met echte winkels in plaats van kraampjes en gebouwen van beton in plaats van gemaakt te zijn van bamboe. Er is weinig te beleven en daarom blijf ik alleen zo lang als nodig is om mijn visum in orde te maken. Dinsdagavond heb ik de nachbus naar 4000 islands, het zuiden van Laos. Er staat dat deze 14 uur duurt... Dan heb ik tot en met zondag om in Pakse te komen, dat ligt iets noordelijker van 4000 islands. Maandag ochtend vroeg vlieg ik van Pakse naar Ho Chi Minhcity, Vietnam. Vanaf dan is het voor mij ook nog een verassing.

Tot snel! Liefs

• 03 Februari 2015 - 11:50

Imke:

Oh Pauline ik word steeds jaloerser op je!! Wat klinkt het toch lekker avontuurlijk allemaal. Ik kijk al uit naar het moment dat je thuis je foto's laat zien en nog meer verhalen verteld! Zorg dat je ook wat foto's maakt van de voor jou nu 'normale' dingen, want dat is ook leuk om aan terug te denken als je dadelijk thuis bent. Ben je nu weer verder alleen aan het reizen of reist Jess ook nog mee naar Vietnam? Leuk he dat je zo makkelijk mensen ontmoet tijdens het reizen. Nou natuur talentje, ik wacht weet met smacht op een volgend berichtje/ foto!!! Geniet er nog van! Voor je het weet is Eric er al! x

• 03 Februari 2015 - 13:07

DiMario&Jackie:

Hoi Pauline,

Wat geweldig wat je allemaal ziet & meemaakt, verstandig om af en toe ook wat lekker wat rust te nemen, want het zal zeker vermoeiend zijn, maar iets wat je graag doet daar leidt je niet alles mee dus wordt je positief moe.
    En de contacten die je legt, met allemaal verschillende mensen dat maakt het natuurlijk ook allemaal heel bijzonder.
    Pauline graag weer tot een volgende verslag en geniet van al het moois wat je tegenkomt, natuur, steden, mensen enz.

veelliefsDiMario&Jackie

• 03 Februari 2015 - 18:33

Sara:

Gaaaaaf pauline! Leuk om alles zo te lezen.
    Nog heel erg veel plezier en geniet ervan!

Tot snel! X

• 03 Februari 2015 - 22:05

Annemiek:

Wat je allemaal niet meemaakt!! geweldig toch zeker! Dat nemen ze je niet meer af.
    Is het nu "op naar Vietnam"?
    Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Laat ons maar lekker in ons koude kikkerlandje zitten.
    Lieve groet,
    Annemiek

• 04 Februari 2015 - 11:16

"Rusmolle":

Pauline,

Het was weer een genot om te lezen.
    Blijf schrijven (als de tijd het toelaat , want de tijd voor ontspanning, genot en cultuur snuiven staat voorop.)

Houdoei .

• 07 Februari 2015 - 18:34

Roel:

Je bent een enorme kanjer!!! GENIETEN, GENIETEN, GENIETEN!!!
    Roel

• 07 Februari 2015 - 18:36

Karien:

Hoi Pauline,
    Je maakt het allemaal nog spannender dan je het tevoren kon indenken. Heerlijk zoals je steeds nieuwe mensen ontmoet die een klein stukje met jou op weg zijn. Een ervaring om nooit te vergeten!
    Groetjes,
    Karien